Köpevillkor

Leveranser utförs endast inom Sverige. Priserna inkluderar moms. Den totala köpesumman avrundas till närmaste helkrona.

Betalning

All betalningshantering i vår webbutik sker genom SVEA Ekonomi, antingen via kortbetalning eller fakturering. Vid val av faktura skickas denna till den angivna e-postadressen. Du ansvarar för att ange korrekt e-postadress. Om du inte har mottagit din faktura, vänligen kontakta SVEA direkt här eller på telefon 08-735 90 00.

Andra frågor?

Kontakta kundtjänst via mail info@ithjelpen.se eller telefon 010-2146099.

Beställning

När din beställning har lagts och registrerats, skickas en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen. Vid beställning av en tillfälligt slut produkt, restnoteras hela ordern tills full leverans kan ske. Om du önskar en delleverans, vänligen kontakta kundtjänst för att överenskomma om leverans och fraktkostnader.

Orderbekräftelsen fungerar som ett kvitto på att din order har registrerats och behandlats korrekt.

Ändra din beställning

Vill du ändra eller ta bort din order, kontakta oss så fort som möjligt kundtjänst via mail info@ithjelpen.se eller telefon 010-2146099.

Vi kan inte komplettera en order, bara ta bort hela eller delar av en order.

Har varan packats och skickats så kan vi tyvärr inte justera eller ändra ordern.

Ångerrätt

Du har alltid 14 dagar ångerrätt från det att du mottagit din vara enligt e-distanshandelslagen. Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59)

Se mer information nedan under Leveranser-Retur-Ångerrätt

Detta gäller inte eventuella unika eller specialbeställda produkter.

Betalning

All betalning genomförs via SVEA Ekonomi betallösning.

Vid frågor angående fakturan eller betalningsalternativen, vänligen kontakta SVEA direkt: www.svea.com/se/sv/privat/kontakt/ eller telefon 08-735 90 00.

Företag, kommuner eller organisationer som planerar upphandlingar eller större inköp ombeds att kontakta oss för ytterligare information.

Leveranstid

Normalt sett skickas lagervaror från oss inom 3-5 vardagar från registrerad beställning.

Information om eventuella avvikelser i leveranstider finns på respektive produktsida om det är relevant.

Leveranssätt

Leveranser genomförs enbart inom Sverige med PostNord. Normalt levereras paketet till ditt närmaste utlämningsställe. Du har möjlighet att själv välja utlämningsställe i kassan.

Observera att paketet endast ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar. Du ansvarar för att hämta ut paketet inom denna tid. Om paketet returneras till oss debiteras nya fraktkostnader, se nedan för information om outlösta paket.

Mindre försändelser levereras direkt till din brevlåda som varubrev.

Du kommer att få en SMS-avisering när ditt paket är redo för avhämtning på närmaste utlämningsställe. Vid avhämtning måste giltig ID-handling uppvisas.

Var noga med att stavningen av ditt namn är korrekt eftersom det måste överensstämma med din ID-handling. Dessutom måste du ange rätt mobilnummer för avisering. Om aviseringen skickas till ett ogiltigt mobilnummer kan detta leda till att paketet returneras.

Du kan välja mellan Standard MyPack Collect och hemleverans MyPack Home. Fraktkostnaden beräknas i kassan och varierar beroende på paketets volym.

Standard MyPack Collect hämtas ut på PostNords utlämningsställe.

Hemleverans MyPack Home och MyPack Collect levereras enligt PostNords instruktioner.

Outlösta paket

För outlösta paket debiteras en kostnad för returfrakt till oss samt administrationsavgift. För närvarande är kostnaden 249 kr.

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten eller 14 dagars returrätten enligt Konsumentverkets rekommendationer.

För att undvika dessa kostnader är det viktigt att meddela oss om du ångrar ditt köp. Du kan inte ångra ett köp genom att endast låta paketet returneras utan att hämta ut det. Om du låter beställningen returneras automatiskt och sedan meddelar att du har ångrat ditt köp kommer vi att justera det återbetalda beloppet för varorna med 249 kr.

Vid frågor, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post info@ithjelpen.se eller telefon 010-2146099.

Vid frågor kontakta vår kundtjänst via mail info@ithjelpen.se eller telefon 010-2146099

Garanti

Alla varor som säljs på denna webbplats omfattas av en garanti på 1 år från inköpsdatum. Vi följer konsumentlagens praxis.